Kreativitetskompassen

Vi är alla kreativa, fast på olika sätt. Jobba med din typ av kreativitet och inte emot den. Är du extrovert och gillar att nätverka och knyta nya kontakter eller är du introvert och duktig på att skapa ”leverage” på dina produkter? Har du en kreativitet och skapar helt nya produkter eller företag som Richard Branson eller är du mer grundad och tittar mer på trender och jobbar med tajming?

Titta på kompassen och pricka in var du känner dig mest hemma. Ofta rör vi oss över en till två pilar och inte fler. Vilka andra behöver du jobba med? Hur ser det ut i din arbetsgrupp just nu? Är ni för lika? Är ni för olika? Om ni är olika, vad bra! Mångfald betyder inte bara etnicitet och kön.

Kreativitetskompassen

 

About the Author: Birgitta Sjöstrand

Birgitta Sjöstrand är grundare och VD, Inre styrka AB och jobbar med utbildningar och föredrag avseende ledarskap och kommunikation med tonvikt på motivation.